TwweeT en de kleine dingen

maandag, april 04, 2005

Thuis
Vannacht sliep ik in een vreemd bed, in een vreemd huis. Ik had gehoopt dat het nog vertrouwd zou aanvoelen, maar dat deed het niet. Ik hoorde de hele nacht geluiden die ik niet kon plaatsen. Gezoem, gekraak, gebrom. Ik was vergeten hoe hard de houten plafonds kraakten. De lantaarn tekende een witte plek op de muur. Zijn alle deuren op slot? Zijn alle lichten uit? Ik controleerde en controleerde nog een keer.
Het voelde vreemd, een nachtje in mijn ouderlijk huis. Al was ik er niet alleen, mijn zusje was er ook nog. Al is het nog geen vijf jaar geleden dat ik er geregeld een nachtje sliep.
Maar het voelt niet meer van mij, mijn oude kamer lijkt ook helemaal niet meer op mijn kamer. Andere meubels, ander papier aan de muren. Het is niet meer van mij. Nog twee nachtjes te gaan.