TwweeT en de kleine dingen

dinsdag, juni 07, 2005

Vuil
Het is vuil bij mij thuis. Stof dwarrelt op, wanneer je net iets te dichtbij komt. De vloer in de keuken kan met de beste wil van de wereld niet vlekkeloos wit genoemd worden. De ramen kleuren stilaan grijs en het tapijt raakt ondergesneeuwd.
Maar.
Ik heb een remedie. Een hele goede zelfs. Eentje die me niet veel inspanning kost en al helemaal geen tijd. Geld ook niet trouwens.
De vorige dagen heb ik ervoor gezorgd dat ik amper thuis was. En dat zal de komende dagen niet anders zijn. Logeerpartijtjes, avondlijke drinks, verjaardagsborrels, dagen waarop er heel laat gewerkt moet worden en dansfestijnen. En dan kom ik thuis, kijk strak voor me uit, poets mijn tanden, maak een maal gebruik van het toilet, trek mijn kleren uit en duik mijn bed in. ’s Morgens hetzelfde ritueel: opstaan, douchen, aankleden, vertrekken. Ik zie niet dat mijn huis vuil is, dus het is niet vuil. Ideaal toch?