TwweeT en de kleine dingen

dinsdag, juli 12, 2005

Huis-sit (1)
In juli en augustus moet ik de huizen, planten, dieren en post van een ander in het oog houden. Mijn buurvrouw, mijn vriendin en mijn ouders doen een beroep op mij. Ik giet planten, buiten en binnen, ik haal de post uit de brievenbus, ik geef de kat te eten en haal de eieren onder de kippen vandaan. Dat gaat niet allemaal even vlekkeloos.
Zo was ik vorige week doodongerust. De gsm die de hele tijd op de tafel van mijn buurvrouw had gelegen, lag er op een avond niet meer. Die kon toch niet zomaar verdwenen zijn? Was hij gestolen? Had er nog iemand een sleutel van het appartement? Ik maakte me zorgen, voelde me er heel slecht bij. Ik had al uitgerekend hoeveel geld ik haar zou geven voor een nieuw exemplaar. Schuldig.
Vijf dagen later, toen de planten op het terras alweer naar water snakten, viel mijn oog toevallig op de grond onder de tafel. En daar lag, inderdaad, een gsm. Alle zorgen om niets. Opgelucht en stom, zo voelde ik me.