TwweeT en de kleine dingen

maandag, augustus 15, 2005

Beloning
Ik zou ze geen eten meer geven, had ik besloten. Ik had gemerkt dat de onderbuurman zijn katten weer te eten gaf. Als ik over de rand van mijn balkon keek, kon ik hun volle etensbakje zien staan. Vorig weekend was mijn voorraad poezenvoer op en bleven de kommetjes op mijn terras leeg.
Maar ook de buurman had op hetzelfde moment besloten dat hij zijn poezen geen eten meer gaf. Lege etensbakjes, zag ik, een hele week lang. De poezen hadden honger en lieten mij dat duidelijk blijken. Van 's morgens vroeg tot 's avonds laat zaten ze voor mijn raam en miauwden. "Ik heb geen eten meer, ga naar jullie baasje," vertelde ik hen. Maar het hielp niet. Vrijdag kon ik het niet meer aanzien en kocht op nieuw katteneten. In een mum van tijd waren hun kommetjes leeg.
Zaterdagmorgen vond ik een beloning voor mijn terrasdeur: een dode mini-muis. Ik was er niet echt blij mee.