TwweeT en de kleine dingen

vrijdag, oktober 21, 2005

Titel
Een titel, dat vind ik soms het moeilijkst. Een titel die de lading dekt, die uitnodigt tot lezen, die de inleiding niet te veel herhaalt, die kort en krachtig is. Vaak komt de inspiratie maar op het allerlaatst. Dan zucht ik, breek mijn hoofd erover, laat het varen, neem de tekst opnieuw en nog eens.
Heel af en toe heb ik al een titel nog voor er een stuk is. Soms gebeurt het dat iemand die ik interview middenin zijn betoog de titel zomaar laat vallen. Blablabla TITEL blablabla, klinkt het dan. Met hoofdletters. Alsof er niets aan de hand is, vertelt de geïnterviewde verder. Snelsnel raap ik de titel op en geef hem een plaatsje bovenaan mijn blad. Even glimlach ik gelukzalig maar daarna ga ik gewoon verder met het interview. Alsof er niets aan de hand was.