TwweeT en de kleine dingen

maandag, november 07, 2005

Herfst
De herfst zorgt voor leuke geluidjes. Het krakje van net afgevallen bladeren als je er over fietst. Dat doe ik altijd. Ik stuur van blad naar blad, probeer zo veel mogelijk leuke krakjes mee te gritsen onderweg naar huis, of naar het station. En het plopje van de thermoskan, dat vind ik ook leuk. Daar moet je geduld voor hebben. Een keer lukt het, twee keer na elkaar niet. Je moet even wachten, en dan levert de volle thermoskan een tweede plopje af.
Maar mijn buren zorgen voor minder leuke herfstgeluiden. Zij zijn van oordeel dat elk blad op de straat er een te veel is. Niet alleen op hun stoep, nee, in de hele straat. Ze gunnen mij mijn krak-geluidje niet. Elke morgen halen ze hun blader-blazer boven en maken meteen de hele buurt wakker. Want bladeren, dat zijn de vijanden. Ik haat blader-blazers en blader-stofzuigers.