TwweeT en de kleine dingen

vrijdag, maart 03, 2006

Leven
Leven is anders, sinds ik ben verhuisd. Het klinkt anders, het voelt anders, maar vooral: het woont anders.
Afwassen gaat anders, sneller vooral. Ik hoef geen kwartier op voorhand voorbereidingen te treffen door minstens twee maal een volle waterkoker op te warmen.
Slapen gaat anders, stiller vooral. Deze week werd ik geen enkele keer midden in de nacht wakker van het geruzie – geschreeuw – van de bovenburen. Ik heb geen bovenburen meer.
Douchen gaat anders, handiger vooral. Ik hoef de douchekraan niet langer voortdurend vast te houden, hij blijft zo ook wel hangen.
Koken gaat anders, beter vooral. Ik heb immers vier gaspitten en een echte oven tot mijn beschikking.
Wonen gaat anders. Ruimte, ik heb eindelijk ruimte.
Vanaf nu leven we gewoon verder, maar dan anders.