TwweeT en de kleine dingen

woensdag, maart 22, 2006

Telefoon
Ik telefoneerde naar de gsm van een man waarop ik een beroep wilde doen. Ik had hem eerder gezien en gesproken, en veronderstelde dat ik zijn stem wel zou herkennen.
Aan de andere kant van de lijn drukte iemand op een groen telefoontje. Ik hoorde een mannenstem. En geluid op de achtergrond. Hij zei iets. Ik verstond niet wat. Ik vertelde wie ik was. Hij zei weer iets. Ik verstond opnieuw niet wat. Ik vroeg hem te herhalen wat hij net had gezegd. Dat deed hij. Het klonk als gebrabbel, het had al die tijd als gebrabbel geklonken. Ik kon er zelfs niet uit opmaken in welke taal hij sprak. Was het Nederlands gebrabbel? Frans gebrabbel? Of een taal die mij totaal onbekend was?
Ik stamelde dat ik verkeerd verbonden was. Dat veronderstelde ik toch. De stem klonk ook helemaal niet als de stem van de man die ik zocht. Ik legde de hoorn in de haak en probeerde het opnieuw.