TwweeT en de kleine dingen

dinsdag, juli 04, 2006

Wakker
Hoewel ik zelf nog geen vakantie heb, ruiken mijn ochtenden er toch al erg naar. Alles gaat wat langzamer, ik gun mezelf net iets meer tijd om wakker te worden. Ik luister vanuit m’n bed niet enkel naar het nieuws maar ook naar de vijf minuten muziek die erop volgen. Vervolgens ga ik naar beneden, bekijk de plantjes op m’n tuinterras en geef de meest dorstige exemplaren extra water. Het hoogtepunt van de ochtend vormt ongetwijfeld de inspectie van mijn aardbeienplantjes. Ik pluk de rijpe exemplaren en leg ze klaar voor het ontbijt. Nog voor ik gedoucht en gegeten heb, denk ik dat een trein later ook wel kan.
En daar handel ik dan ook naar: rustig douchen, al zittend ontbijten met vers fruit, yoghurt en een boterham. Langzaam word ik helemaal wakker… Waarom zou ik deze trein niet ook tijdens de andere seizoenen nemen? Dan kan het elke ochtend een beetje zomer zijn… Maar ik ken mezelf en weet dat ik me uiteindelijk ook voor deze trein zal moeten haasten. In de winter blijf ik namelijk het liefst zo lang mogelijk in mijn bed liggen.