TwweeT en de kleine dingen

donderdag, september 14, 2006

Ontmoeting
Ik was een beetje te vroeg op onze afspraak. Ik installeerde me op de trappen van het imposante gebouw voor een sessie mensjes kijken. Altijd leuk. Toeristen, hippe stadsmensen en chique zakenmensen passeerden. Een zwarte rasta-man kwam naast me zitten. Ook goed, dacht ik. Hij sloeg een arm om mijn schouder en plantte een zoen op mijn wang. Minder goed, dacht ik. Hij vroeg waar ik vandaan kwam en drukte zijn lippen opnieuw tegen mijn wang. Daar bleven ze een eeuwigheid geparkeerd. Veel minder goed, dacht ik. Dat het genoeg was, zei ik. Ik probeerde me vriendelijk maar kordaat los te maken uit zijn omhelzing. Daar slaagde ik niet onmiddellijk in. Vanuit mijn rechterooghoek zag ik mijn afspraak dichterbij komen. Ik sprong recht en samen wandelden we weg, zonder omkijken.