TwweeT en de kleine dingen

maandag, september 11, 2006

Weekend
Vrijdagavond strekte het weekend zich als een lange, lege vlakte voor me uit. Een ding had ik gepland: een afspraak voor ’t werk op zaterdagochtend. En af en toe een ziekenhuisbezoekje, maar verder niets. Tijd om te piekeren of tijd voor onverwachte ontmoetingen …
Het werd de tweede optie. Zaterdagmiddag zorgde ik daar zelf voor, ik drukte op een bel waarachter heel misschien een vriend schuil ging. Met een slaaphoofd verscheen hij aan de andere kant van de deur. Een zonnig terrasje, een lekker slaatje en een gezellige babbel volgden.
Zondag werd ik verrast. Of ik thuis was, vroegen vrienden. Daar kon ik wel voor zorgen. Ik vertrok iets vroeger uit het ziekenhuis en haalde een taartje. De vrienden keurden mijn nieuw stulpje, streelden de kat en genoten van het zonnetje. En dat was ook wat ik deed dit weekend, genieten.