TwweeT en de kleine dingen

donderdag, november 30, 2006

Nutteloos
Begin november veranderde mijn huis een week lang in een werf. Er werd geboord, geklopt en gezaagd. Werkmannen met vieze schoenen liepen in en uit. Overal was er stof. In de badkamer, in de keuken, in mijn bed en op het toilet. Een week lang kampeerde ik in mijn eigen huis, zonder al te veel comfort. Warm water en verwarming waren afgesloten.
Al deze ontberingen, ik doorstond ze met de glimlach. Want ze dienden een goed doel. Eentje dat dringend gerealiseerd diende te worden en geen weken uitstel meer duldde. Het werd immers winter. Het ging koud worden en vriezen. Ijsbloemen op het raam, pegels aan de neus. Hoog tijd voor centrale verwarming, vond ik. Tien november had ik centrale verwarming. Sindsdien is het lente, daarboven heeft iemand beslist de winter over te slaan. Vraag me dus niet hoe het is met mijn verwarming, ik kreeg amper de kans ze te gebruiken.