TwweeT en de kleine dingen

maandag, januari 01, 2007

Jaar
Ik bleef slapen op mijn feestadres vannacht. Vanmorgen maakten vreemde geluiden en een wakker hoofd me veel te vroeg wakker. Als een dief in de nacht stond ik op, kleedde me aan, schreef een briefje voor de gastvrouwen en vertrok. Het was stil op straat, de stilte na de storm. Overal waren de sporen van de feestnacht nog zichtbaar. Ook in het station was blijkbaar duchtig gevierd. Ik at een mandarijntje en keek door het raam van mijn trein. In mijn boek had ik nog geen zin. Het regende een beetje. Niet erg hard. Ik keek naar de wolken: links donker en onheilspellend, rechts helder en blauw. Boven het station van Vilvoorde ontwaardde ik een regenboog. Ik glimlachte, een mooiere manier om een nieuw jaar te beginnen kon ik zo meteeen niet bedenken.
Ook voor jullie een boeiend, gezond en gelukkig jaar gewenst.