TwweeT en de kleine dingen

dinsdag, januari 01, 2008

Dingen
die ik me deze dagen wel eens afvraag
- waarom het me maar zelden lukt ongeremd gelukkig te zijn,
- hoeveel naalden mijn kerstboom heeft,
- en of 384 stofzuigbeurten volstaan om ze op te zuigen,
- waarom het zo moeilijk is mensen te ontmoeten,
- waarom het plots wel lukt - echt te luisteren, echt te praten - ,
- hoe het komt dat je op voorhand altijd denkt dat je te weinig eten hebt en achteraf altijd blijkt dat je tien man extra had kunnen uitnodigen,
- waarom ik erg giechelig word als ik te veel heb gedronken,
- of giechelig wel een echt woord is.

Dingen
die ik me deze dagen wel eens voorneem
- voortaan bij elke slag met mijn hoofd onder water te gaan als ik schoolslag zwem,
- meer mensen te ontmoeten,
- het niet erg te vinden als ik er niet in slaag echt te ontmoeten,
- volgende kerst een boom met minder naalden aan te schaffen,
- gelukkiger te zijn,
- meer te giechelen.