TwweeT en de kleine dingen

vrijdag, februari 22, 2008

Dingen waaraan ik deugd had:
- de eerste teug frisse lucht na twaalf uur onafgebroken in een bedompt bureau;
- de kat die spinnend op mijn buik ligt;
- lieve mailtjes van vrienden;
- ronduit kunnen zeggen wat ik denk zonder honderd keer in mijn hoofd na te gaan wat de gevolgen zouden kunnen zijn van wat ik zou kunnen zeggen;
- korte maar intense (msn)gesprekjes;
- een stap verder in de richting van een goed vooruitzicht;
- mijn bed.

Dingen waarop ik vloekte:
- de werken in mijn straat: niet alleen worden er huizen en appartementsblokken gebouwd, ook de aansluiting op de waterleiding wordt vanaf zes uur ’s morgens vernieuwd;
- luie mensen;
- een koude oorlog, voorlopig zonder staakt-het-vuren;
- de kat die vijftig rode papieren servetten verhakkelde en verspreidde doorheen mijn woonkamer;
- treinen die werden afgeschaft.