TwweeT en de kleine dingen

dinsdag, februari 19, 2008

Verrassing
Er lag een cadeautje bij mijn post toen ik vanavond thuis kwam. Ingepakt in vrolijk oranje cadeaupapier. Met gele bollen.
Ik dacht na. Geen verjaardag, geen valentijn en geen cadautje van mijn moeder. Ze had dat al eens eerder gedaan, zomaar een cadeautje in mijn brievenbus gedropt. Maar vandaag is ze redelijk immobiel, dat zou haar nu niet lukken.
Het was ook geen postpakket, bedacht ik me. Dus het pakje moest van iemand zijn die ik ken. Plots wist ik het. Vriendin E. Ik had haar 'De vliegeraar' uitgeleend. Misschien had ze het feestelijk teruggebracht.
Er zat inderdaad een boek in het pakje, maar het was 'De vliegeraar' niet. 'De laatste keer' van Kristien Hemmerechts, las ik op de kaft. En er zat een briefje bij. Van Miss Puntkomma, via de Blindeboekenruil van Kruimel. Zij blijkt hier letterlijk om de hoek te wonen. Misschien liep ik haar eerder al eens tegen het lijf bij de bakker of in de krantenwinkel. Of misschien gebeurt dat in de toekomst ...