TwweeT en de kleine dingen

dinsdag, maart 25, 2008


[Wijvenblog] Shoppen
Het regende heel hard terwijl we in de winkelstraat verzeild raakten. Zonder er over na te denken, stapten we de Inno binnen. Daar was het droog. "Dat komt goed uit," zei goede vriend X. "Ik heb nieuwe kleren nodig." Eigenlijk bedoelde hij: jij kunt me helpen bij het uitkiezen van een hippe broek en dito hemd. Ongetwijfeld verwachtte hij dat ik in de zevende hemel zou zijn, dat mijn namiddag volkomen geslaagd zou zijn. Dat was verkeerd gedacht.
"Ga maar shoppen met een andere vriendin", antwoordde ik. Ik shop niet graag, niet voor een ander, niet voor mezelf en zeker niet in gezelschap. Zo kwam het dat we die namiddag de Inno doorkruisten, zonder ook maar een kledingstuk te passen, laat staan te kopen. Wat we wel deden? Mensjes kijken, want dat doe ik het liefst in de Inno.
Meer wijvenblogs? Kijk hier.