TwweeT en de kleine dingen

maandag, mei 05, 2008

Bezoek
Ik stapte het gebouw binnen, liep met een forse pas voorbij de balie en haastte me naar het lokaal waar ik moest zijn. Of beter gezegd: waar ik dacht dat ik moest zijn. Ook bij de balie had ik al getwijfeld of ik me moest aanmelden. Ik had gehoopt dat mijn kordate pas mijn twijfel kon verbergen. Ik wilde vooral geen groentje lijken, er was immers een tijd dat ik hier minstens een keer per week te vinden was.
Ik liep langs de rijen boeken en snoof de geur op. Mijn blik dwaalde over ruggen, titels, auteurs. Niet veel later vond ik wat ik zocht en verdiepte me in de letters. Ik las, noteerde en vergeleek. En ik las nog meer. Een nieuw boek. En nog een. Later maakte ik een ommetje langs de literatuur en wierp een blik op de reisgidsen. Plots was het sluitingstijd.
Terwijl ik met mijn oogst naar de balie liep, vroeg ik me af waarom het zo lang geleden was dat ik de bibliotheek nog had bezocht. Omdat ik liever mijn eigen bibliotheek aanleg, bracht ik mezelf in herinnering. Maar meteen besefte ik dat het geen goede reden was. Mij zul je opnieuw veel meer tussen de boeken vinden, de volgende maanden.