TwweeT en de kleine dingen

vrijdag, mei 12, 2006

Bijpraten
- Aan mijn vijgenboom kwamen knopjes. Drie in totaal. Ik dacht dat de knopjes zouden openbarsten en dat daaruit de blaadjes zouden groeien. Dat gebeurde niet. De knopjes bleven groeien en zijn nu zo groot als een kleine vijg. Dit jaar al eet ik drie vijgen van mijn vijgenboom. De blaadjes komen later.
- Ik wachtte in een grote hal op de man waarmee ik een afspraak had. Hier en daar stonden tafeltjes met daarop enkele exemplaren van het blad waarvoor ik werk. De twee andere wachtenden lazen in het blad. Bijna was ik naar hen toegelopen en had hen gevraagd wat ze ervan vonden. Ik deed het niet.
- De kat waarop ik pas, is braaf. Ik hoefde helemaal geen half uur te wachten tot meneer eindelijk zin had in zijn brokjes en binnen kwam. Meneer stond aan de deur te wachten. Hopelijk is hij vanavond even hongerig.
- Het heeft een plaatsje, diep in mij. Het is er altijd en altijd doet het een beetje pijn. Maar het beheerst mijn leven niet. Dat mag niet.